یک اتصال ولکانی کاملاً کارآمد بوده و اثری بر وری ماده در حال حمل باقی نمی گذارد و اتصالی قوی با طول عمر زیاد می باشد. نقص اصلی آن به زمانبر بودن و هزینه بالای نصب اتصال آن مربوط می شود. بر خلاف اتصالات مکانیکی، که صرفاًٌ به مهارتهای مکانیکی بدوی و ابزار مربوطه نیازمند است، اتصالات ولکانی پرسنلی ماهر و ابزاری گران قیمت را می طلبند. به موجب این عوامل اکثر اتصالات مکانیکی توسط افراد خارجی نصب می شوند و اگر روزهای متمادی به طول نیانجامد، نصب یک اتصال ولکانی ساده ساعت ها زمان می برد.
به منظور اینکه از صرف این زمان طولانی خودداری شود بسیاری از مصرف کنندگان تسمه های یدک برای روز مبادا نگهداری می کنند که حتی در این صورت نیز، از آنجایی که تسمه بی انتهاست، بخشی از ساختار نقاله باید پیاده شود تا تمسه را نصب کنند که باز هم کار وقت گیری خواهد بود.
دو روش اصلی برای ولکانیدن تسمه های مخصوص کارهای سبک وجود دارد. تسمه هایی که ترکیبات ترموپلاستیک نظیر PVC ، RMV (وینیل تعدیل شده به لاستیک) و یورتان ها (urethanes ) دارند به ساختمانی بی نهایت تن می دهند زیرا این مواد تحت حرارت با یکدیگر شل شده و در معرض سرما به صورت توده ای همجنس در می آیند. عموماً سازندگان اتصالی انگشتی را در این نوع تسمه ها نصب می کنند که در آن برشی زیگ زاگ دم کفتری در راستای هر دو انتهای تسمه درگیری لبه را بین این دو انتها افزایش می دهد. اگر ضخامت تسمه اجازه دهد یک تکنیک نیم انگشتی نیز می تواند تسمه را به لایه های بالایی و پائینی تفکیک کند و برش های انگشتی به صورت یک در میان قرار می گیرند و اتصال هم بین لایه ها و هم بین انگشتان روی می دهد.
تسمه هایی که از مواد ترموست- از جمله لاستیک، نئوپرین، Buna N و برخی یورتان ها که در معرض حرارت آب نمی شوند – تشکیل شده اند معمولاً توسط یک اتصال پله ای بدون ته می شوند که در آن هر دو انتهای تسمه به صورت پله ای در زاویه ای مکمل یکدیگر، معمولاً اریب بر عرض تسمه، برش داده شده و وقتی که دو انتهای تسمه به سمت هم کشیده می شوند روی هم می افتند. محل برخورد پله ها با چسب سرد یا گرم به هم وصل می شوند.
هر دو روش ساخت تسمه بی انتها می تواند اتصالاتی بادوام را موجب شود اما زمانبر بودن و هزینه آن باید مدنظر قرارداده شود.
تسمه پروانه آبان با هدف رضایت مشتری محصولات خود را ارائه می نماید